Dzień Produktu Polskiego w Bysinie

Edukacja 19 czerwca 2018 Wydanie 21/2018
Dzień Produktu Polskiego w Bysinie

Pragnąc uczcić rocznicę 100-lecia odzyskania przez Polskę niepodległości, w Szkole Podstawowej w Bysinie im. ks. kard. Adama Stefana Sapiehy, przeprowadzony został program, w ramach którego podjęto problematykę dotyczącą promocji produktów polskich

Pomysłodawcą była Dominika Hudaszek, a do współpracy włączyły się: Agnieszka Sobala, Teresa Szafraniec oraz Renata Śmietana. Celem tej akcji było wprowadzenie do programu nauczania, treści dotyczących patriotyzmu gospodarczego. W ciągu całego roku wszyscy uczniowie przygotowywali projekty, których tematem przewodnim był produkt polski.

Jednym z zadań zawartych w programie była organizacja powiatowego konkursu plastycznego pod hasłem „Symbol Dnia Produktu Polskiego”, który został objęty patronatem starosty Józefa Tomala. Celem konkursu było zwrócenie uwagi młodego pokolenia na istotną rolę, jaką w rozwoju polskiej gospodarki odgrywa kupno rodzimych produktów.

Uwieńczeniem działań przeprowadzonych w trakcie trwania programu był zorganizowany w szkole „Dzień Produktu Polskiego”, w którym to po raz pierwszy został wykorzystany projekt Symbolu Dnia Produktu Polskiego, który w powyższym konkursie powiatowym otrzymał pierwsze miejsce. Laureatką konkursu została uczennica Milena Baczyńska, 2m. zajęła Nikola Uziel - obie z SP nr 2 w Myślenicach, a 3m. Nadia Leńczowska z SP w Bęczarce. Ponadto wręczono 10 wyróżnień: Monika Wójtowicz - SP n 2 w Myślenicach, Maciej Kania - SP w Zasani, Berenika Kowalska - SP nr 3 w Myślenicach, Gabriela Rapacz i Wawrzyniec Kutrzeba - SP w Lubniu, Daria Wojtyczka - SP w Stadnikach, Małgosia Bochenek - SP w Jaworniku, Monika Strzelec, Karolina Kurowska - SP w Bysinie, Oliwia Profic - SP nr w Sułkowicach.

Dzień Produktu Polskiego odbył się przy współpracy z twórcami aplikacji „Pola” i członkami Klubu Jagiellońskiego z Krakowa: Joanną Bieniek, Anną Byrską, Pawłem Wyciślikiem, Bartoszem Brzyskim, Maksymilianem Trusiem. Goście przedstawili uczniom działanie aplikacji, przeprowadzili wykłady dostosowane do wieku odbiorców oraz warsztaty i gry symulacyjne, wszystko po to, aby uświadomić młodemu człowiekowi jego obowiązek i prawo do kształtowania polskiej rzeczywistości. Ze względu na spore zainteresowanie podjętym tematem organizatorzy planują kolejne edycje konkursu.