E-usługi dla mieszkańców

E-usługi dla mieszkańców

Myślenicki samorząd otrzymał ponad milion złotych dotacji unijnej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego na wdrożenie usług elektronicznej administracji w myślenickim magistracie i jednostkach podległych. Projekt realizowany jest od bieżącego roku

Wdrażany przez Gminę Myślenice projekt, to system informatyczny udostępniający procedury możliwe do załatwienia przez Internet. Dla mieszkańców i przedsiębiorców to ogromne udogodnienie oraz oszczędność czasu w załatwianiu urzędowych spraw. Wystarczy komputer, Internet i posiadanie Profilu Zaufanego lub podpisu elektronicznego.

W ramach projektu powstanie nowa strona internetowa - dedykowany portal usług publicznych dla klientów urzędu, którymi mogą być zarówno mieszkańcy, przedsiębiorcy czy konkretnie podatnicy lub inwestorzy. Oferowane w ramach portalu usługi będą równoważne co do wykonywanych usług w standardowym trybie, jednakże cały proces będzie się odbywał automatycznie z wykorzystaniem rozwiązań informatycznych bez konieczności wizyty klienta w siedzibie urzędu. E-usługi będą również dostępne na urządzeniach mobilnych. W taki sposób będzie można realizować płatności, w zakresie podatków i opłat lokalnych, opłaty za wywóz odpadów, dzierżawy, użytkowania wieczystego czy opłat za zezwolenia na sprzedaż alkoholu.

Dodatkowo klienci będą mogli zostać poinformowani poprzez wysyłanie spersonalizowanej wiadomości za pomocą e-maila, smsa, informacji przesłanej na platformę ePUAP lub informacji przesłanej na aplikację mobilną o zbliżającym się terminie płatności lub powstałych zaległościach. Płatności będą mogły być realizowane bezpośrednio ze strony internetowej bezpiecznymi systemami płatności internetowej takimi jak PayU czy PayByNet.

Osoby dla których prowadzona jest sprawa w urzędzie będą mogły zobaczyć informacje w Gminnym Portalu Usług Publicznych w zakresie znaku sprawy, przewidywanego terminu zakończenia, osoby prowadzącej.

Wśród zalet e-administracji wymienia się także usprawnienie pracy urzędów, zapewnienie przejrzystości działania administracji oraz obniżenie kosztów i czasochłonności. Projekt przewiduje także wprowadzenie elektronicznego systemu obiegu dokumentów oraz oprogramowania do prowadzenia budżetu obywatelskiego i konsultacji społecznych. Z bezpłatnych usług elektronicznych będzie można skorzystać już od 2018 roku.