Kapelusze z żonkilami

Kapelusze z żonkilami
Uczniowie mieli wiele pomysłów na stworzenie oryginalnego nakrycia głowy. Fot. archiwum Ilony Suder - Ligockiej

Walijskie symbole ozdabiały kapelusze stworzone przez uczniów Zespołu Placówek Oświatowych w Borzęcie. Parada nakryć głowy odbyła się podczas „Dnia walijskiego” zorganizowanego w szkole w ramach projektu „Witamy w Wielkiej Brytanii”.

Angielskie projekty realizowane są w szkole w Borzęcie od 2002 roku. Każdego roku wybierany jest określony temat dotyczący anglojęzycznych krajów i w nawiązaniu do niego prowadzone są zajęcia. Do tej pory były to już m.in. „Witamy w Anglii”, „Witamy w USA”, „Witamy w Australii”, „Świętujemy po angielsku”, „Śpiewamy po angielsku” czy „Angielski w sieci”. Spotkania odbywają się w ramach lekcji języka angielskiego lub zajęć dodatkowych. Każdy projekt kończy jego podsumowanie - całodzienne święto języka angielskiego w szkole.

Jak tańczą Szkoci?

W tym roku temat zajęć brzmi: „Witamy w Wielkiej Brytanii”. Podzielony został na określone bloki tematyczne: „Dzień szkocki”, Dzień walijski”, „Dzień irlandzki” i „Dzień angielski”. Jak przebiegają zajęcia? - Wcześniej uczniowie przygotowują się do nich w swoich domach i podczas lekcji prezentują to, co przygotowali. Przykładowo, przed „Dniem szkockim” dzieci musiały przygotować prezentację szkockich strojów, szkocką muzykę i tańce czy wróżby w języku angielskim (z okazji przypadających wówczas andrzejek). Poza tym, zgromadziły wiele innych informacji - na temat patrona, symboli roślinnych i zwierzęcych Szkocji czy państwowej flagi - wyjaśnia pomysłodawczyni projektu, anglistka ZPO w Borzęcie Ilona Suder - Ligocka. Projekt realizują uczniowie wszystkich klas. Jego program dostosowany jest do określonej grupy wiekowej. Starsi wykonują zadania związane z tematem biorąc udział w całorocznej konkursowej rywalizacji, natomiast młodsi uczą się piosenek rymowanek i również wykonują powierzone im zadania.

Walijskie ciasteczka

Podczas ostatnich zajęć, „Dzień walijski”, które odbyły się początkiem marca, dzieci zaprezentowały m.in. komiks dotyczący jednej z brytyjskich legend oraz paradę kapeluszy z walijskimi symbolami - żonkilami czy flagami. Nie zabrakło wątków kulinarnych - degustacji walijskich ciasteczek. Jak podkreśla pani Ilona, uczniom bardzo podobają się projektowe zajęcia. - Myślę, że takie lekcje to odskocznia dla nich od teoretycznej wiedzy. Chcę, żeby dzieci cieszyły się językiem angielskim - zaznacza.

Kolejne zajęcia, „Dzień irlandzki”, miały odbyć się w ubiegłym tygodniu (17 marca), ale z powodu zagrożenia koronawirusem zostały przełożone.

Anna Ostafin Anna Ostafin Autor artykułu

dziennikarka z pasją, ciekawa świata i ludzi, doświadczenie zdobywała w rozgłośni radiowej, portalach internetowych i wydawnictwach prasowych, absolwentka filologii polskiej (specjalność medialna).