Komunikacja, transport, a także sport na Forum Ekonomicznym w Krynicy

Region 10 września 2019 Wydanie 33/2019
Komunikacja, transport, a także sport na Forum Ekonomicznym w Krynicy

„Komunikacja i transport – wyzwania regionalne i krajowe” to jeden z głównych paneli dyskusyjnych podczas Forum Ekonomicznego w Krynicy, w którym brał udział burmistrz Jarosław Szlachetka. W pierwszym dniu włodarz miasta był także jednym z prelegentów w panelu pn. „Czy sport może być opłacalnym narzędziem promocji?”

– Bardzo dobrze wiemy czym jest wykluczenie transportowe. Jesteśmy jednym z dwóch powiatów na terenie Województwa Małopolskiego, które są pozbawione transportu kolejowego. Paradoksem Myślenic jest to, że główna droga krajowa, prowadząca do Zakopanego, nie spełnia warunków drogi ekspresowej, a nie ma dla niej jakiejkolwiek alternatywy. Transport zbiorowy pozostawia wiele do życzenia, odstaje od standardów europejskich, jest przeciążony i złej jakości, co zdecydowanie odstrasza podróżnych – mówił podczas Forum Ekonomicznego burmistrz Jarosław Szlachetka. 

W dyskusji uczestniczyli ponadto: Łukasz Smółka – wicemarszałek Województwa Małopolskiego, Tomasz Tomala – przedstawiciel Ministerstwa Infrastruktury, Tomasz Warchoł – dyrektor Departamentu Infrastruktury Drogowej i Transportu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego, Dawid Chrobak – burmistrz Miasta i Gminy Zakliczyn oraz radni małopolscy Grzegorz Biedroń i Patryk Wicher.

– Dla naszej Gminy Myślenice przyszłością jest na pewno połączenie kolejowe z Krakowem w ramach Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej oraz poprawienie bezpieczeństwa na zakopiance poprzez realizację budowy bezkolizyjnych skrzyżowań od Jawornika przez Krzyszkowice i Głogoczów – dodał Jarosław Slachetka.

„Czy sport może być opłacalnym narzędziem promocji?”

Marketing sportowy to jedna z najprężniej rozwijających się form promocji produktów. Gwiazdy, a nawet całe drużyny, biorą chętnie udział nie tylko w akcjach reklamowych, ale także tych związanych z promocją zdrowego trybu życia. Mocno rozwija się także turystyka sportowa, która daje szansę na zyski, szczególnie podczas największych światowych imprez sportowych. Jak promować się poprzez sport? Kto ma szansę najwięcej zarobić na takiej promocji? Jaką skuteczność mają takie działania?

Takie pytania postawiono przed panelistami, wśród których wraz z burmistrzem Jarosławem Szlachetką wzięli udział m.in.: Robert Andrzejczyk – prezes Polskiej Organizacji Turystycznej, Artur Kozioł – burmistrz Miasta i Gminy Wieliczka, Marek Moczulski – właściciel DG Marek Moczulski, Mary O’Connor – dyrektor zarządzający Federacji Sportów Irlandzkich.

– Sport jest dobrą formą promocji, sprawdzoną poprzez organizację wydarzeń sportowych lub turniejów nawet międzynarodowych, które odbywają się w naszym mieście. Rozbudowana baza sportowa oraz atrakcje turystyczne stwarzają możliwości organizacji obozów, kolonii, czy rozgrywek w różnych dyscyplinach sportowych. To świetna możliwość dla promocji miasta – wyjaśnił Jarosław Szlachetka.