KWW Jarosława Szlachetki

Konstruktorzy przyczepki kempingowej

Konstruktorzy przyczepki kempingowej
Z archiwum kolekcjonerskiego Józefa Stanisława Błachuta

 Lata 60. ubiegłego wieku. Konstruktorzy przyczepki kempingowej C-1, która powstała w Metalowej Spółdzielni Pracy w Sułkowicach.

Przyczepka C-1 ważyła 300 kg i miała wymiary 300x145x70 cm wraz z daszkiem. Natomiast po rozłożeniu miała powierzchnię 6,2 m.kw. Była ona przystosowana do ciągnięcia m.in. za samochodem Warszawa M-20 „Garbuska”.

Nigdy jednak nie doszło do jej produkcji seryjnej. Cena przyczepki około 17,8 tyś zł była zbyt wysoka. Wówczas przeciętne wynagrodzenie wynosiło 1560 zł. Na prezentowanej fotografii pochodzącej z prywatnego archiwum kolekcjonerskiego Władysława Bartosza z Sułkowic - konstruktorzy tejże przyczepki. Siedzą od lewej: inż. Jan Dziadyk (ojciec Anny Dymnej), inż. Jan Kutyba oraz inż. Ryszard Kuciński. To bardzo zdolni konstruktorzy, którzy wprowadzali wiele nowości na rynek m.in. udaną produkcję wózków (przyczepek) motocyklowych popularnych w latach 60.

Konsekwentnie do koncepcji przyjętej w „Kuźni” wózki te były dedykowane dla konkretnych modeli motocykli: K-2 dla Jawy 175, K-3 dla Jawy 250 i Pannonii. Wózki z „Kuźni” były wyposażane w opończę z dermy osłaniającą wykrój gondoli, szyba w K-4 była składana.

Józef Stanisław Błachut Józef Stanisław Błachut Autor artykułu

Rodowity myśleniczanin, fotograf dokumentalista, pasjonat historii miasta oraz ludzi z nim związanych. Kolekcjoner starych pocztówek i fotografii Myślenic.