To nie hobby, to styl życia.

To nie hobby, to styl życia.

Pani Izabela Mencel gościła już na łamach naszej gazety w numerze 21/2019 jako kobieta z pasją, a właściwie pasjami. Jedną z nich jest piłka nożna, którą uprawia i jest jej trenerem od wielu lat. Druga z pasji Izabeli Mencel to zdrowy tryb życia i odpowiednia dieta, która jest nieodzowną częścią zdrowego stylu.

Specjalnie dla naszych czytelników pani Izabela, autorka blogu Dietomaniaczka.pl, postanowiła podzielić się swoja wiedzą i przepisami na zdrowy styl życia.

Redakcja

Z uwagi na to, że zimy ostatnio brak i niestety choroby czyhają na nas na każdym kroku, warto pomyśleć o wspomaganiu swojej odporności. Jak to mówią: lepiej zapobiegać niż leczyć, dlatego mam dla Was 5 sposobów na przeziębienie. Mam nadzieję, że dzięki tym radom uda Wam się go uniknąć.

Pij zakwas z buraków

To złoto najprawdziwsze z prawdziwych. Wszystkie składniki na niego mamy w zasadzie pod ręką, a zrobienie go trwa może 5 minut. Prawdziwą moc macie na wyciągnięcie ręki. Jest to bogate źródło wielu witamin i minerałów, które doskonale niszczy wolne rodniki i działa przeciwzapalnie! O jego idealnych właściwościach można napisać książkę. Jak go zrobić?

O to szybki i prosty przepis:

Składniki:

– 2 kg buraków (najlepiej nie z marketu, tylko ze sprawdzonego źródła)

– 4 litry ostudzonej, przegotowanej wody

– 7 ząbków czosnku

– 4 listki laurowe

– 7 ziarenek ziela angielskiego

– 4 łyżki soli

Sposób przygotowania:

1. Obieramy buraki i kroimy na grubsze plastry.

2. Układamy warstwami w dużym słoju przekładając je czosnkiem i przyprawami, tak żeby ostatnia warstwa to były buraki.

3. W wodzie rozpuszczamy sól i zalewamy tym buraki w słoju.

4. Słoik zamykamy i odstawiamy na tydzień. Ważne aby stały w ciepłym miejscu.

5. Po tym czasie zakwas przelewamy przez sitko i zakwas jest gotowy do picia. Gdy otworzymy przechowujemy go w lodówce.

Nie wychodź z domu bez śniadania

Mówi się, że śniadanie to najważniejszy posiłek dnia. I to prawda, a zwłaszcza w okresie jesienno-zimowym. Komórki, które odpowiadają za nasza odporność walczą wtedy, gdy są odpowiednio odżywione. Przez noc organizm pracuje i zużywa zapasy energii, a więc jeśli nie dostarczamy mu pożywienia może poczuć się zwyczajnie zmęczony. Dlatego po nocy należy uzupełnić braki pysznym, pożywnym śniadaniem. Będzie ono rozgrzewało nasz organizm i dostarczało naszym komórkom odpowiedniej energii do walki z wirusami.

Zjedz przynajmniej jeden ciepły posiłek w ciągu dnia

Idealnie w tym przypadku sprawdzają się gorące zupy z dużą ilością warzyw. Rozgrzewają one cały nasz organizm i dostarczają niezbędnych składników mineralnych, co zdecydowanie sprzyja w walce z zarazkami.

Jedz naturalne antybiotyki

Z naturalnych antybiotyków możemy wyróżnić: miód, czosnek, cebulę, imbir, chrzan, tymianek, szałwia, oregano, oraz wszelkiego rodzaju kiszonki. Zawierają one bardzo dużo witamin, mikroelementów, enzymów i przeciwutleniaczy, które są najlepszym sposobem na zwiększenie odporności!

Przyzwyczaj swój organizm do zmiany temperatury

Co to oznacza? To chyba mój najmniej ulubiony sposób, ponieważ ja jestem ogromnym zmarzluchem. W zimie najchętniej nie wychodziłabym spod kołdry. Jednak nie jest to najlepszy sposób na jej przetrwanie. Żeby nie chorować, warto się hartować. Niektórzy wybierają morsowanie, a inni zostają przy pomyśle kąpieli, w której na przemian zmienia się wodę z ciepłej na zimną. Ewentualnie po saunie można wziąć zimny prysznic i to będzie również dobry krok w stronę wzmocnienia odporności.

Izabela Mencel