Zakopianka zamknięta. Prace nabierają tempa

Zakopianka zamknięta. Prace nabierają tempa

Do 25 kwietnia potrwa pełne zamknięcie Zakopianki w Lubniu, niezbędne dla kontynuacji prac przy budowie S7 na odcinku I Lubień-Naprawa. Ruch skierowany zostanie na objazd przez Mszanę Dolną i Skomielną Białą

W obrębie budowanego wiaduktu, który połączy istniejącą Zakopiankę z nowo budowanym odcinkiem trzeba obniżyć o 80 cm jezdnię. Na odcinku ok. 130 m należy usunąć całą nawierzchnię i podbudowę drogi, obniżyć ją w stosunku do obecnej i położyć nawierzchnię. Pozwoli to na uzyskanie takiej wysokości pomiędzy powierzchnią terenu i rusztowaniem tzw. bramą, która umożliwi przejazd drogą wszystkim pojazdom, w czasie budowy wiaduktu nad jezdnią. Odległość pomiędzy jezdnią a rusztowaniem budowanego wiaduktu będzie wynosiła 4,5m. Prace będą trwały całą dobę i zaplanowane są do środy 25 kwietnia.

Na realizowanym odcinku I Lubień-Naprawa drogi ekspresowej S7 trwają prace przy wykopach, profilowaniu skarp i budowie obiektów inżynierskich. Na wiadukcie w Lubniu (odcinek I), który połączy istniejącą Zakopiankę z budowanym odcinkiem S7 prowadzone są roboty przy betonowaniu kielicha słupa i izolacji pionowej dwóch przyczółków.

Na estakadzie o długości 573 m, nad drogami dojazdowymi i potokami w Lubniu betonowana jest m.in. głowica filara. Trwają też prace przy zbrojeniu ściany oporowej. Na trzecim z kolei obiekcie inżynierskim w Lubniu, czyli wiadukcie nad drogami dojazdowymi robione jest szalowanie i betonowanie filara, a z kolei na następnym wiadukcie w Krzeczowie kontynuowano przygotowanie podłoża pod ustrój nośny w trzecim przęśle. Na budowie dziennie pracuje średnio 233 pracowników wykorzystujących przy tym średnio 92 jednostki różnego typu sprzętu. Wykopy zrealizowano w 52,6 %, podpory obiektów inżynierskich i konstrukcje oporowe w 52,4%.

Na odcinkach II Naprawa-Skomielna Biała i III Skomielna Biała - Rabka Zdrój także trwają prace zarówno w zakresie drogowym jak i przy budowie obiektów inżynierskich. Wydrążono wraz z wykonaniem obudowy tymczasowej w sumie 1 km 144 m tunelu pod górą Mały Luboń. Wykonano 32 km 580 m mikropali kotwiących, tworzących mur oporowy przy portalu południowym tunelu.

Piotr Ślusarczyk

Piotr Ślusarczyk Piotr Ślusarczyk Autor artykułu

Sekretarz redakcji. Niezbędny w funkcjonowaniu tygodnika. Od lat związany z tytułem równie mocno jak z samymi Myślenicami. Swoją przygodę z pisaniem rozpoczynał od poezji publikując w ramach Grupy Literackiej "Tilia" (HISTORIA, KULTURA, SPORT)