Aktywny czwartek w myślenickiej Trójce

Aktywny czwartek w myślenickiej Trójce

Przy zwiększającej się popularności telefonów komórkowych i komputerów wśród dzieci i młodzieży, pojawia się problem siedzącego trybu życia. Dlatego tak ważne jest pokazywanie zalet uprawiania sportu już od najmłodszych lat.

- Sport i ruch jest ważny dla waszego zdrowia i cieszę się, że możecie skorzystać z możliwości udziału w projekcie Edukacja Pro Active. Wykorzystajcie ten czas jak najlepiej, gmina Myślenice stara się zadbać o jak najlepsze możliwości rozwoju uczniów na każdej płaszczyźnie, dlatego tym razem telefony i tablety na bok, bo każdy ruch zwiększa waszą sprawność fizyczną– mówił do uczniów myślenickiej Trójki Robert Pitala, sekretarz gminy Myślenice.

Sport jest świetnym sposobem na poznawanie innych dzieci i umacnianie więzi z tymi już poznanymi. Ponadto, przebywanie wśród rówieśników uczy pracy w grupie i podnosi pewność siebie, co na pewno zaprocentuje w przyszłości.

Wspierany przez Ministerstwo Edukacji i Nauki projekt Edukacja Pro Activ zawitał do myślenickiej Szkoły Podstawowej nr 3 im. Jana Pawła II, a sześćdziesięciu uczniów wzięło udział w testach sportowych umiejscowionych na pięciu stanowiskach. Należały do nich:

Refleksomierz - mierzy reakcję i szybkość. To zadanie sprawdzające refleks, czyli czas reakcji poprzez naciśnięcie świecących guzików, a to wszystko w określonym czasie, najważniejsze jest, aby zgasić jak najwięcej zapalających się lampek.

Ścianka wspinaczkowa - określa poziom zwinności. Uczestnik w określonym czasie musiał pokonać jak najdłuższy dystans na ruchomej ściance wspinaczkowej.

Strzelectwo laserowe - szacował koncentrację i precyzję, poza tym pozwala na obycie z bronią. Każdy uczestnik miał do oddania określoną liczbę strzałów do tarczy.

Ergometr wioślarski - pozwala określić osoby posiadające siłę i wydolność, w zadaniu uczestnik musiał pokonać jak najdłuższy dystans w określonym czasie na ergometrze wioślarskim.

SZACHY - uświadomiły młodzieży, kto ma umysł strategiczny. Zasady zadania, czyli poruszania się na szachownicy.

Uczniowie klas V i VI mieli możliwość przekonania się, jak sport ma wpływ na rozwój umiejętności zdrowego podejścia do rywalizacji czy radzenia sobie ze współzawodnictwem.

- Ruchoma wspinaczka dla mnie wygrała- mówi Kasia uczennica klasy VI a. - Na co dzień dużo mam do czynienia ze sportem, bo trenuje gimnastykę artystyczną, hip hop i chodziłam na judo, dlatego taka ścianka wspinaczkowa to dla mnie zupełnie coś innego, ciekawego i fajnie było się na niej sprawdzić - kontynuuje Katarzyna.

Natomiast dla piątoklasisty Dawida, największą frajdę sprawił refleksomierz. - Fajne ponieważ można było sprawdzić swój refleks, tak jak w grach komputerowych tylko w realu – mówi Dawid. - Drugie miejsce zajmuje u mnie wioślarz. Niezłe doświadczenie, osiągnąłem 250m. Byłem w czołówce – kontynuuje.

Uczniowie byli zachwyceni nowymi propozycjami aktywności. Miło wspominają ten dzień. - Taka forma była ciekawsza niż te, które znamy na co dzień – mówi Kasia.

Zachęcamy do uprawiania każdej aktywności fizycznej a tym bardziej próbowania czegoś nowego.

Karolina Korneszczuk-Podoba Karolina Korneszczuk-Podoba Autor artykułu

Studiowała resocjalizację na Wyższej Szkole Filozoficzno-Pedagogicznej Ignatianum. Jej największą życiową pasja jest praca, nie wyobraża sobie bezczynności, dlatego często robi wiele rzeczy na raz i z reguły jej się to udaje