Odpowiedzialność w biznesie

Odpowiedzialność w biznesie

Kiedy w czerwcu tego roku pisałem o firmie produkującej i dystrybuującej na naszym rynku „Supergroszek” (Gazeta Myślenicka nr 21/2023), to na marginesie wspomniałem, że jej właściciel deklarował podjęcie działań prospołecznych i proekologicznych. Jednym z takich przedsięwzięć było sfinansowanie wycieczek, które mają pokazać dzieciom ciekawe obiekty i miejsca na terenie Małopolski.

Tym razem wycieczka dla uczniów Szkoły Podstawowej w Osieczanach została zorganizowana do ośrodka szkoleniowego Lasów Państwowych w Brodłach koło Alwerni.

Wyjazd ten był możliwy dzięki współpracy z Nadleśnictwem Krzeszowice, którego pracownicy przeprowadzili dla uczniów lekcję o faunie i florze naszych lasów. Zajęcia przeprowadzono w formie warsztatów. Była to już druga wycieczka, którą organizowała spółka EN22. W czasie pierwszego wyjazdu uczniowie zwiedzili najnowocześniejszą elektrownię węglową w Polsce firmy Tauron w Jaworznie Blok 910. Jak zapewnia Filip Suski, właściciel marki „Supergroszek”, w przyszłości również będzie współorganizował tego typu wycieczki. Już planowany jest kolejny wyjazd i zapowiada się ciekawie, ale to ma być niespodzianka.

Supergroszek to marka, która działa na naszym rynku od niedawna, ale chce na stałe wrosnąć w krajobraz Myślenic nie tylko poprzez swoje produkty, ale także poprzez działania na rzecz społeczności lokalnej.

Obecnie na rynku paliw stałych następują dynamiczne zmiany spowodowane wojną na Ukrainie i embargiem na rosyjski węgiel i gaz oraz zmianami przepisów w Unii Europejskiej, gdzie paliwa kopalne są na cenzurowanym. W związku z tym firmy z branży paliw stałych stale muszą się rozwijać, aby przetrwać na tym trudnym rynku. Dlatego myślenicka spółka, znana z produkcji „Supergroszku”, poszerzyła swój asortyment o pellet, który sprzedaje pod marką, a jakże, „Superpellet”. Jest to paliwo ekologiczne, które będzie zastępowało węgiel.

- Pellet, który my sprzedajemy jest najwyższej jakości. Produkowany jest z czystej trociny sosnowej – zapewnia Filip Suski. - Do tego oferujemy kotły na pellet zgodne z wymaganiami unijnych norm ekologicznych tzw. ekoprojketu (ecodesign). Na taki kocioł można uzyskać dofinansowanie do siedmiu tysięcy złotych, jednak nie więcej niż 80% ceny.

Jednak firma nie tylko poszerza asortyment, ale również rozwija sposób jego dystrybucji. Obecnie w całej Małopolsce ma już 12 punktów sprzedaży. Produkty właściciela marki „Supergroszek” można nabyć również za pośrednictwem sklepu internetowego. Firma współpracuje z Pocztą Polską i za jej pośrednictwem można otrzymać supergroszk lub pellet z dostawą pod domu.

- Pomysł na dostawę paliwa za pośrednictwem kuriera tak się spodobał odbiorcom, że zawarliśmy umowę z drugim dostawcą, firmą Pekaes – Geodis. Obecnie można zamówić dostawę paliwa już od pół tony, które firma kurierska dostarczy do domu. Ponadto, by zabezpieczyć dostawy do punktów w całej Małopolsce, poszerzyliśmy flotę transportową, dzięki temu możemy dostarczać duże zamówienia tj. 24 tony – dodaje Filip Suski.

Społeczna odpowiedzialność w biznesie to strategia zarządzania, w której firmy dobrowolnie uwzględniają interes społeczny czy aspekt środowiskowy. Przykładem takiego działania mogą być wycieczki dla dzieci i młodzieży współorganizowane przez właściciela marki „Supergroszek”. Oby ten przykład zachęcił innych miejscowych przedsiębiorców do częstszego działania na rzecz społeczności lokalnej do czego właściciel marki Supergroszek serdecznie zaprasza.

Witold Rozwadowski Witold Rozwadowski Autor artykułu

Prezes MARG Sp. z o.o., Redaktor naczelny. Przez wiele lat pracował w Urzędzie Miasta i Gminy w Myślenicach, Wcześniej w latach 1999-2003 pełnił funkcję redaktora naczelnego Gazety Myślenickiej. (SAMORZĄD)