Odpowiedzialność w biznesie
Kiedy w czerwcu tego roku pisałem o firmie produkującej i dystrybuującej na naszym rynku „Supergroszek” (Gazeta Myślenicka nr 21/2023), to na marginesie wspomniałem, że jej właściciel deklarował podjęcie działań prospołecznych i proekologicznych. Jednym z takich przedsięwzięć było sfinansowanie wycieczek, które mają pokazać dzieciom ciekawe obiekty i miejsca na terenie Małopolski.
Tym razem wycieczka dla uczniów Szkoły Podstawowej w Osieczanach została zorganizowana do ośrodka szkoleniowego Lasów Państwowych w Brodłach koło Alwerni.
Wyjazd ten był możliwy dzięki współpracy z Nadleśnictwem Krzeszowice, którego pracownicy przeprowadzili dla uczniów lekcję o faunie i florze naszych lasów. Zajęcia przeprowadzono w formie warsztatów. Była to już druga wycieczka, którą organizowała spółka EN22. W czasie pierwszego wyjazdu uczniowie zwiedzili najnowocześniejszą elektrownię węglową w Polsce firmy Tauron w Jaworznie Blok 910. Jak zapewnia Filip Suski, właściciel marki „Supergroszek”, w przyszłości również będzie współorganizował tego typu wycieczki. Już planowany jest kolejny wyjazd i zapowiada się ciekawie, ale to ma być niespodzianka.
Supergroszek to marka, która działa na naszym rynku od niedawna, ale chce na stałe wrosnąć w krajobraz Myślenic nie tylko poprzez swoje produkty, ale także poprzez działania na rzecz społeczności lokalnej.
Obecnie na rynku paliw stałych następują dynamiczne zmiany spowodowane wojną na Ukrainie i embargiem na rosyjski węgiel i gaz oraz zmianami przepisów w Unii Europejskiej, gdzie paliwa kopalne są na cenzurowanym. W związku z tym firmy z branży paliw stałych stale muszą się rozwijać, aby przetrwać na tym trudnym rynku. Dlatego myślenicka spółka, znana z produkcji „Supergroszku”, poszerzyła swój asortyment o pellet, który sprzedaje pod marką, a jakże, „Superpellet”. Jest to paliwo ekologiczne, które będzie zastępowało węgiel.
- Pellet, który my sprzedajemy jest najwyższej jakości. Produkowany jest z czystej trociny sosnowej – zapewnia Filip Suski. - Do tego oferujemy kotły na pellet zgodne z wymaganiami unijnych norm ekologicznych tzw. ekoprojketu (ecodesign). Na taki kocioł można uzyskać dofinansowanie do siedmiu tysięcy złotych, jednak nie więcej niż 80% ceny.
Jednak firma nie tylko poszerza asortyment, ale również rozwija sposób jego dystrybucji. Obecnie w całej Małopolsce ma już 12 punktów sprzedaży. Produkty właściciela marki „Supergroszek” można nabyć również za pośrednictwem sklepu internetowego. Firma współpracuje z Pocztą Polską i za jej pośrednictwem można otrzymać supergroszk lub pellet z dostawą pod domu.
- Pomysł na dostawę paliwa za pośrednictwem kuriera tak się spodobał odbiorcom, że zawarliśmy umowę z drugim dostawcą, firmą Pekaes – Geodis. Obecnie można zamówić dostawę paliwa już od pół tony, które firma kurierska dostarczy do domu. Ponadto, by zabezpieczyć dostawy do punktów w całej Małopolsce, poszerzyliśmy flotę transportową, dzięki temu możemy dostarczać duże zamówienia tj. 24 tony – dodaje Filip Suski.
Społeczna odpowiedzialność w biznesie to strategia zarządzania, w której firmy dobrowolnie uwzględniają interes społeczny czy aspekt środowiskowy. Przykładem takiego działania mogą być wycieczki dla dzieci i młodzieży współorganizowane przez właściciela marki „Supergroszek”. Oby ten przykład zachęcił innych miejscowych przedsiębiorców do częstszego działania na rzecz społeczności lokalnej do czego właściciel marki Supergroszek serdecznie zaprasza.