Oddział PKO Banku Polskiego w Dobczycach po modernizacji
Od lipca klienci Oddziału 1 PKO Banku Polskiego w Dobczycach mogą korzystać z nowej i cyfrowej przestrzeni pod nowym adresem, przy ul. W. Witosa 1. Nowa lokalizacja oddalona jest o ok. 200 m od Rynku, wokół którego koncentruje się życie miejscowości. Blisko znajduje się targowisko, liczne punkty handlowo-usługowe oraz pętla autobusowa. Oddział działa od ponad 30 lat i jest największą placówką bankową w Dobczycach. Przestrzeń w obecnej odsłonie ma charakter uniwersalny – jest w niej miejsce na obsługę klientów (w tym również w kameralnych pokojach spotkań), nowoczesne urządzenie samoobsługowe oraz bankomaty z funkcją wpłatomatu. Na ścianach można dostrzec elementy zieleni oraz piękną fototapetę z widokiem na lokalne Jezioro Dobczyckie. Co ważne, obecny oddział znajduje się na parterze, co jest wygodne szczególnie dla osób starszych czy rodziców z małymi dziećmi.
- Nasz oddział jest stałym elementem miasta. Staramy się cały czas podążać za zmieniającymi się potrzebami klientów i rynku. Nasza działalność dzisiaj skupia się nie tylko na obsłudze. Edukujemy klientów w zakresie mądrego korzystania z kanałów zdalnych, czyli aplikacji IKO, serwisu transakcyjnego iPKO, bankomatu czy wpłatomatu. Zależy nam na zadowalaniu naszych klientów, kompleksowej obsłudze i wychodzeniu naprzeciw oczekiwaniom klientów. Edukacja cyfrowa, możliwość wykorzystywania różnych kanałów obsługi, tak aby bankowanie na co dzień było dla klienta proste, wygodne i bezpieczne. Nowa aranżacja oddziału, pozwala na realizację naszych spotkań z klientami w zupełnie odmienionych warunkach. Stawiamy na rozwój i edukację, chcemy realizować jeszcze więcej spotkań z młodzieżą, zarówno w naszym oddziale jak i lokalnych ośrodkach oświaty – mówi Justyna Michalska, dyrektor Oddziału 1 PKO Banku Polskiego w Dobczycach.
Całości wizerunku w oddziale dopełniają elementy zieleni i donice z kwiatami. Nie znajdziemy tu ulotek i plakatów – wszystko to, co wcześniej mogliśmy przeczytać na papierowych ulotkach już wkrótce zamieszczone będzie na ogólnodostępnym ekranie. Ważną częścią placówki jest stanowisko samoobsługowe, dzięki któremu klient samodzielnie bądź z pomocą doradcy zaloguje się do swojego konta i sprawdzi saldo, historię rachunku itp.
Klienci mają do dyspozycji 5-cio osobowy zespół. Oprócz podstawowych produktów jak konto czy pożyczka gotówkowa, doradcy podzielą się swoją wiedzą dotyczącą m.in. ubezpieczeń komunikacyjnych.
Jeśli ktoś chciałby skorzystać z cyfrowej bankowości i oczekuje wsparcia w tym zakresie, to doradcy na miejscu dokładnie wyjaśnią „jak to się robi”, czyli np. jak łatwo i wygodnie korzystać z aplikacji mobilnej IKO, czyli bankowości w telefonie, albo jak nie dać się oszukać cyberprzestępcom. Szczególnie istotne są kwestie cyberbezpieczeństwa i edukacji klientów w zakresie bezpiecznego korzystania z rozwiązań bankowych.
Doradcy PKO Banku Polskiego zwracają szczególną uwagę na edukowanie i informowanie klientów o zasadach bezpiecznego bankowania oraz o zagrożeniach płynących z internetu czy od telefonicznych oszustów, dbając by dane i finanse klientów były jak najlepiej chronione. Przypominają też klientom o możliwości zweryfikowania w aplikacji mobilnej IKO czy kontaktuje się z nim rzeczywisty pracownik banku, a nie podszywający się pod niego oszust. W praktyce wygląda to tak, że klienci, którzy korzystają z IKO mogą podczas rozmowy z pracownikiem banku powiedzieć, że chcą sprawdzić jego tożsamość w aplikacji bankowej. Po chwili otrzymają powiadomienie push (komunikat) w aplikacji z jego danymi (imię i nazwisko, stanowisko, adres oddziału). Wystarczy porównać te dane z informacjami uzyskanymi od dzwoniącego pracownika. Jeżeli dane są poprawne, wystarczy potwierdzić je w aplikacji PIN-em do IKO i można bezpiecznie kontynuować rozmowę.
Ostrzegają też klientów by „zapaliła im się czerwona lampka”, gdy po drugiej stronie słuchawki usłyszą prośbę o przekazanie pieniędzy nieznanym osobom oraz by pamiętali, że pracownik banku nigdy nie poprosi o dane logowania do bankowości, kody BLIK czy pełne dane karty płatniczej. Nie będzie też skłaniał do zainstalowania nieznanej aplikacji. Pracownik banku nigdy też nie poprosi o przelanie pieniędzy na nieznane konto. Nie zażąda wskazania pełnych danych osobowych przy zwykłej weryfikacji tożsamości klienta.
Obecnie wiele spraw bankowych możemy załatwić sami, bez wizyty w oddziale. Tych procesów, którymi można się zająć w sposób cyfrowy przybywa systematycznie, a banki cały czas pracują nad rozszerzeniem tych możliwości. W PKO Banku Polskim to proste, bezpieczne i wygodne, a jednocześnie pozwala oszczędzić czas i pieniądze. Np. wpłacając lub wypłacając pieniądze w urządzeniu należącym do banku (bankomat czy wpłatomat) klient PKO Banku Polskiego nie zapłaci prowizji. Bankowość elektroniczna to m.in. możliwość opłacenia online rachunków za prąd czy mieszkanie bez konieczności wizyty w placówce. Za pomocą aplikacji mobilnej IKO można sprawdzić m.in. saldo i historię rachunku, zlecić przelew na numer rachunku bankowego do dowolnego odbiorcy, spłacić zadłużenie na karcie kredytowej, założyć lokatę czy doładować telefon na kartę.
Kilka pytań do Justyny Michalskiej, dyrektor Oddziału 1 PKO Banku Polskiego w Dobczycach
Niedługo minie 31 lat odkąd oddział działa na lokalnym rynku. Jaką rolę pełnicie dla tutejszej społeczności?
Oddział PKO Banku Polskiego na lokalnym rynku funkcjonuje od 31 lat, w 2017 roku oddział był poddany modernizacji, udało się wtedy zamienić boksy kasowe z obsługą na stojąco, na wygodne i przestronne stanowiska obsługi. Obecnie w nowej lokalizacji na ul. Witosa 1 oddajemy do dyspozycji naszym klientom nowoczesną placówkę, ze stanowiskiem samoobsługowym, pokojami spotkań oraz dwoma nowoczesnymi bankomatami z funkcją wpłatomatów. Wspieramy naszych klientów w wielu obszarach ich działalności, zapewniamy obsługę w liniach biznesowych klienta podstawowego oraz małych i średnich firm.
Z czego jest Pani wyjątkowo dumna w prowadzeniu oddziału?
Moją dumą jest mój zespół, to ludzie pełni entuzjazmu, ambitni i zaangażowani, a przy tym wszystkim empatyczni i profesjonalni. Wzajemny szacunek, zrozumienie, ale także dbałość o ciągły rozwój, pozwala tworzyć miejsce pracy, w którym chce się być. Lubimy ze sobą pracować, a to jest odczuwalne dla każdego klienta, który wchodzi do naszego oddziału. To prawdziwe szczęście wiedzieć, że w pracy można liczyć każdego dnia, na tak zgrany team.
Jak staracie się edukować klientów, zwłaszcza osoby starsze w kwestii cyberbezpieczeństwa?
Kwestia bezpieczeństwa naszych klientów jest dla nas priorytetem, dlatego staramy się w każdej rozmowie z naszymi klientami, bez względu na wiek, informować o tym jak chronić siebie przed różnego rodzaju próbami wyłudzeń. Klienci powinni wiedzieć, jak prawidłowo zweryfikować telefonicznie pracownika banku, jak odróżnić fałszywe wiadomości czy maile. Uważam także, że kwestia edukacji od najmłodszych lat jest kluczem do sukcesu, tylko wiedza daje bezpieczeństwo zarówno w kwestii codziennego bankowania, jak i pozostałych aspektów naszego życia. Dalego od września w szkołach podstawowych i ponad ponadpodstawowych chcemy zrealizować cykl spotkań dot. cyberbezpieczeństwa.
Czy angażujecie się w lokalne życie społeczne? Jeśli tak w to, w jaki sposób?
W lokalnej społeczności chcemy, aby marka naszego banku była kojarzona z edukacją, nowoczesnością i otwartością, dlatego chętnie włączamy się akcje, które niosą za sobą takie wartości. Współpracujemy z dwoma szkołami w ramach programu SKO, zapraszamy na spotkania do naszego oddziału najmłodszych klientów z klas 1-3, dla starszej młodzieży organizujemy spotkania w szkołach, gdzie możemy rozwijać temat przedsiębiorczości, bankowości i wspomnianego wcześniej cyberbezpieczeństwa.
Chętnie dokładamy symboliczną cegiełkę w różnego rodzaju kiermaszach czy konkursach szkolnych. Na początku roku mieliśmy również okazję wziąć udział w akcji Bezgotówkowe Kino objazdowe, wspaniałe święto kina i możliwość spotkania z młodzieżą i naszymi klientami w zupełnie innych okolicznościach.