Prace i utrudnienia na zakopiance

Prace i utrudnienia na zakopiance

Sezon robót na zakopiance w pełni, a wraz z nimi utrudnienia w ruchu. W tym tygodniu musimy liczyć się ze zwężeniami na DK7 w Głogoczowie i Gaju. W Głogoczowie trwa budowa kładki dla pieszych, a w Gaju wiaduktu.

Jak informuje GDDKiA przy budowie wiaduktu w Gaju, podobnie jak w ubiegłym tygodniu, zamknięta będzie jedna jezdnia – tym razem w kierunku Myślenic. Ruch będzie przeniesiony na jezdnię w kierunku Krakowa, kierowcy będą mieć do dyspozycji tylko po jednym pasie ruchu w każdym kierunku. Utrudnienia związane są z demontowaniem deskowania na budowanym wiadukcie oraz montażem kolektora odwadniającego. Taka organizacja ruchu potrwa do piątku - 17 maja.

We wtorek 14 maja zmienimy organizację ruchu na zakopiance w Głogoczowie, w okolicy budowanej kładki dla pieszych – informuje GDDKiA. Na odcinku ok. 100 metrów zwęzimy jezdnię w kierunku Krakowa do jednego, lewego pasa. Poza tym przeniesiemy też przystanek autobusowy Głogoczów Podlesie w kierunku Myślenic kilkadziesiąt metrów na południe, dalej od terenu budowy. Zmiana organizacji ruchu jest niezbędna, żeby wykonać prace związane ze wzmocnieniem skarpy i  przygotowaniem fundamentów podpory przyszłej kładki. Ten etap prac planujemy skończyć w czwartek 16 maja.

Kładka w Głogoczowie

Nowe przejście nad zakopianką zastąpi dotychczasowe przejście dla pieszych koło przystanku Głogoczów Podlesie. Kładka zostanie zbudowana na trzech podporach – dwie będą po obu stronach zakopianki, a trzecia w środku, między jezdniami. Konstrukcja będzie miała 3,4 m szerokości i 33,5 m długości i będzie biec 6 m nad DK7. Wejście na kładkę będzie dostępne za pomocą schodów i wind. Koszt inwestycji to 5,4 mln zł. GDDKiA planuje zakończyć prace jesienią tego roku.

Głogoczowskim odcinkiem zakopianki każdego dnia przejeżdża ponad 52 tysiące pojazdów. Od 2017 roku było w tym miejscu pięć wypadków z udziałem pieszych. Nowa kładka zdecydowanie poprawi ich bezpieczeństwo.

Bezkolizyjne przejścia nad (i pod) zakopianką

Kładka w Głogoczowie to jedna z kilku tego rodzaju inwestycji, które realizujemy dla pieszych przechodzących przez Zakopiankę. Bliżej Krakowa, w Libertowie, w najbliższych latach powstaną trzy kładki: obok skrzyżowania DK7 z ul. Świetlistą; w pobliżu przystanku autobusowego Góra Libertowska; przy skrzyżowaniu z ul. Rumianą i ul. Przylesie. 

Te obiekty są częścią przebudowy zakopianki w Libertowie. Inwestycja już się rozpoczęła i będzie realizowana do 2027 roku. 

Niespełna 1,5 km na północ od przejścia w Głogoczowie powstaje kolejna kładka, w Mogilanach. Wkrótce zacznie się budowa węzła drogowego w Krzyszkowicach – częścią tej inwestycji jest budowa tunelu pod DK7, który będzie służył również pieszym. Pozwoli im na bezpieczne przejście na drugą stronę drogi. 

Ostatnia kładka powstaje w Myślenicach, w pobliżu przystanku autobusowego Tarnówka i dawnego Cmentarza Żydowskiego. Ten obiekt budujemy w ramach większej inwestycji, jaką jest węzeł Myślenice. Oba węzły planujemy zrealizować do końca 2025 roku.

Info. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad