Można jeździć estakadą
Zgodnie z zapowiedziami Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad z września ubiegłego roku estakada nad ulicą Słowackiego została oddana do użytku w terminie. Przebudowa skrzyżowania na dwupoziomowe jest jednym z najważniejszych elementów modernizacji zakopianki na odcinku Kraków-Myślenice
Estakada została udostępniona kierowcom 20 września. Na razie ruch odbywa się po prawej nitce jezdni. Prace rozpoczęły się we wrześniu ubiegłego roku, a zakończenie budowy drogi omijającej skrzyżowanie zakopianki z ulicą Słowackiego było kamieniem milowym inwestycji wykonywanej na odcinku Kraków-Myślenice.
W miejscu byłego skrzyżowania ulicy Słowackiego z zakopianką, przy wjeździe do miasta jezdnia na długości 800 metrów jest dwupoziomowa, z bezkolizyjnym skrzyżowaniem i estakadą. Nad ulicą Słowackiego wznosi się łuk o długości 171 m wraz z dojazdami. Na całej długości zamontowano ekrany akustyczne. Ochronę ekranów akustycznych zyska również: odcinek od ulicy Kazimierza Wielkiego w stronę Zakopanego, odcinki na zjazdach z estakady w stronę Zakopanego, istniejące łączniki z estakadą i wiadukt nad ulicą Piłsudskiego wzdłuż lewej jezdni. Łączna długość ekranów w Myślenicach wyniesie 1 km 167 m.
Koszt inwestycji związanych z modernizacją zakopianki w Myślenicach to 60 mln zł, co stanowi 25% kosztów całej inwestycji na odcinku Kraków – Myślenice. Wykonawcą prac jest Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Mosty-Łódź S.A. Inwestorem zadania jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, natomiast inwestycja w całości finansowana jest z Krajowego Funduszu Drogowego.
Przebudowa skrzyżowania w Myślenicach na dwupoziomowe jest częścią inwestycji polegającej na modernizacji odcinka zakopianki pomiędzy Krakowem a Myślenicami. Rozpoczęła się we wrześniu ubiegłego roku i w dniu dzisiejszym znajduje się na półmetku. Zakres robót na 30 kilometrowym odcinku obejmuje wzmocnienie nawierzchni do przenoszenia dużo większych niż dotychczas obciążeń, zabezpieczeniu aktywnych osuwisk w Libertowie, Mogilanach oraz w Gaju i Myślenicach. Przedsięwzięcie obejmuje także remont i wymianę elementów odwodnienia, przebudowę dróg dojazdowych, zjazdów, chodników i zatok autobusowych. W ramach modernizacji zakopianki przebudowany zostanie most na potoku Bysinka i na potoku Włosańka oraz wiadukty nad ul. Kazimierza Wielkiego i nad ul. Piłsudskiego.
Możliwość przejazdu nad ul Słowackiego pomoże w udrożnieniu ruchu na tym odcinku. Już teraz przejeżdża tędy około 35 tys. samochodów na dobę. Największą bolączką kierowców były światła przed Myślenicami, które skutecznie ich zwalniały, a w okresach wzmożonego ruchu powodowały kilkukilometrowe korki. Zakończenie prac na długości całego odcinka Kraków-Myślenice planowane jest na wrzesień 2009.