Zebranie wiejskie w Głogoczowie
W styczniu odbyło się zebranie wiejskie w Głogoczowie, którego głównym tematem była sprawa planowanej przez GDDKiA modernizacji drogi krajowej DK 7 tzw. „zakopianki” w miejscowości Głogoczów. W spotkaniu tym wziął udział burmistrz Myślenic Jarosław Szlachetka oraz urzędnicy magistratu Tomasz Sólnica i Wojciech Spyrka.
Zebranie wynikało z tego, iż miesiąc wcześniej GDDKiA przedstawiła mieszkańcom Głogoczowa i Bęczarki trzywariantowy kompleksowy projekt modernizacji drogi DK7 na odcinku 4 kilometrów od wiaduktu w Głogoczowie po restaurację „Krakowiacy i Górale”. Przedstawione projekty wywołały wówczas żywe dyskusje wśród mieszkańców sołectwa. Na realizację tego przedsięwzięcia ministerstwo infrastruktury przeznaczyło 100 milionów złotych.
Na początku zebrania prowadzący je sołtys Głogoczowa Jan Sikora przedstawił uwagi do planowanej modernizacji, jakie zgłaszali mu mieszkańcy. Następnie burmistrz Jarosław Szlachetka przedstawił stanowisko gminy Myślenice odnośnie planowanej przebudowy drogi krajowej. Powiedział, że inwestycja jest bardzo potrzebna, a poprawa bezpieczeństwa mieszkańców Głogoczowa na tej drodze krajowej jest jednym z priorytetów, do którego dąży od kiedy został posłem na sejm RP w 2015 r. Stwierdził, iż w przeciwieństwie do innych miejscowości, gdzie przewidziane są rozwiązania punktowe, w Głogoczowie GDDKiA przygotowało kompleksową modernizację na prawie całym odcinku. Według niego proponowane rozwiązania nie są idealne i na pewno wymagają zmian zgodnie z uwagami zgłaszanymi przez mieszkańców sołtysowi Głogoczowa. W tym miejscu burmistrz zwrócił uwagę na to, że gmina będzie się domagała, aby drogi serwisowe wzdłuż DK 7 umożliwiały swobodny przejazd (mijanie się) jadących z naprzeciwka samochodów i posiadały ciągi pieszo-rowerowe. Także sieć przystanków oraz nowe kładki dla pieszych według jego słów mają być rozplanowana zgodnie z uwagami zgłaszanymi przez mieszkańców. Na końcu swojej wypowiedzi zwrócił się do obecnych na sali o wypełnianie ankiet przygotowanych przez GDDKiA i przesyłanie ich do inwestora, aby jak najwięcej uwag mieszkańców mogło być procedowanych podczas dalszej pracy projektowej nad przedstawionymi wariantami.
W wolnych wnioskach mieszkańcy zgłaszali swoje dalsze uwagi oraz propozycje do przedstawionych wariantów. Jedna z nich dotyczyła tzw. 4 wariantu, który przewiduje budowę nowej DK 7 jako estakady nad obecną drogą krajową (podobnie jak to zrobiono np. w Myślenicach nad skrzyżowaniem z ul. Słowackiego) Dzięki temu obecna zakopianka stałaby się drogą serwisową z parkingami i nie trzeba byłoby np. wyburzać niektórych nieruchomości.
Bogdan Stankiewicz