Czy na zakopiance nastąpi przyspieszenie prac modernizacyjnych?

Czy na zakopiance nastąpi przyspieszenie prac modernizacyjnych?

Jak poinformowała na swoich stronach GDDKiA myślenicki radny i były burmistrz Maciej Ostrowski, który dotychczas pełnił funkcję pełnomocnika wojewody małopolskiego, został powołany na stanowisko dyrektora krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Będzie on odpowiedzialny m.in. za przebudowę odcinka DK7 na trasie Myślenice – Kraków.

Obecnie w realizacji są dwa węzły drogowe na zakopiance na odcinku Myślenice – Kraków, na skrzyżowaniu DK7 z ul. Sobieskiego i w Krzyszkowicach. Ponadto w budowie jest kładka dla pieszych w Głogoczowie. Jednak na realizację czeka węzeł w Jaworniku, gdzie zakończono prace planistyczne, a GDDKiA w najbliższym czasie miała wystąpić do wojewody o wydanie pozwolenia na tę inwestycje. Ponadto trwają prace koncepcyjne dla rozwiązań drogowych w Bęczarce i Głogoczowie, które mają upłynnić ruch na tym odcinku i zapewnić bezpieczne włączanie się do ruchu na zakopiance mieszkańców tych miejscowości.

Przed nowym dyrektorem także kolejne zadania, czyli modernizacja wjazdu do Krakowa od strony południowej oraz budowa dróg serwisowych wzdłuż zakopianki, od Głogoczowa do Myślenic, o co zabiegają od lat władze gminy Myślenice. Jednak największym wyzwaniem będzie zaprojektowanie nowej S7, która ma połączyć Kraków z istniejącym odcinkiem trasy szybkiego ruchu zaczynającym się w Myślenicach w stronę Pcimia.

WR