Matematyczne podróże małe i duże
Kolejny raz społeczność przedszkolna udowadnia, że pasja i zaangażowanie mogą zdziałać cuda. Dzięki grantowi o wartości 5000 zł, przyznanemu przez Fundację mBanku w ramach programu „Rosnę z matematyką”, grupa Żabki ze Szkoły Podstawowej im. Króla Kazimierza III Wielkiego w Zasani rusza z realizacją nowego projektu edukacyjnego „Matematyczne podróże małe i duże”. To już czwarty grant zdobyty przez tę placówkę od Fundacji mBanku, co oznacza, że szkoła pozyskała na rozwój matematycznych inicjatyw blisko 20 tysięcy złotych.
Jak zapewniają organizatorzy, celem projektu jest pokazanie, że matematyka to nie tylko liczby i zadania, ale przede wszystkim praktyczne narzędzie do zrozumienia otaczającego nas świata. „Matematyczne podróże małe i duże” zabiorą dzieci w niezwykłe przygody, które będą rozwijać ich wyobraźnię, logiczne myślenie i kreatywność.
Projekt zakłada m.in. warsztaty dla dzieci i rodziców, zajęcia tematyczne takie jak „Matematyczna podróż kosmiczna”, podczas której przedszkolaki stworzą model układu słonecznego z elementami druku 3D, czy „Matematyczna podróż kulinarna”, gdzie nauczą się odmierzania składników i podziału pizzy na części. W planie są również zajęcia o pojęciu czasu, wspólne kodowanie z użyciem robota Photona oraz konkurs matematyczny „Moja matematyczna podróż po świecie”.
- Jesteśmy niezwykle dumni, że po raz już czwarty udało nam się zdobyć grant od Fundacji mBanku. Łącznie pozyskaliśmy blisko 20 tysięcy złotych, które pozwoliły nam stworzyć wyjątkowe warunki do rozwoju matematycznych kompetencji naszych podopiecznych. To dowód na to, że nasze inicjatywy są doceniane i skutecznie realizowane – podkreśla dyrektor przedszkola, Renata Piekarz.
Z kolei koordynatorka projektu Małgorzata Profic zwraca uwagę na nowatorski charakter podejmowanych w jego ramach działań: - Nasze zajęcia to połączenie zabawy, nauki i współpracy. Dzięki zaangażowaniu rodziców, nauczycieli i lokalnych partnerów dzieci nie tylko uczą się matematyki, ale również rozwijają umiejętności społeczne i wzmacniają więzi rodzinne. Matematyka przestaje być trudna, a staje się fascynująca.
To jednak nie tylko projekt edukacyjny, ale również ważne wydarzenie dla lokalnej społeczności. Zaangażowanie Koła Gospodyń Wiejskich w warsztaty kulinarne czy organizacja wspólnych działań z rodzicami pokazują, jak wiele można osiągnąć dzięki współpracy. Warto dodać, że projekt przewiduje również stworzenie poradnika dla rodziców z pomysłami na matematyczne zabawy oraz kontynuację działań w formie cyklicznych konkursów i warsztatów.
Wszystko to sprawia, że „Matematyczne podróże małe i duże” to nie tylko okazja do rozwijania talentów najmłodszych, ale także budowanie więzi międzypokoleniowych i inspirowanie innych do podejmowania podobnych inicjatyw. Sukces przedszkola jest przykładem na to, że małe społeczności mogą realizować wielkie projekty, które zmieniają codzienność.
Gratulujemy i trzymamy kciuki za kolejne inspirujące działania!
M.P.