Nowi dyrektorzy szkół w gminie
W Urzędzie Miasta i Gminy w Myślenicach rozstrzygnięto konkurs na stanowisko dyrektora w Szkołach Podstawowych w Borzęcie, Jaworniku oraz Trzemeśni
W Zespole Placówek Oświatowych im. Stanisława Wyspiańskiego w Borzęcie dyrektorem pozostał Krzysztof Halek. Dyrektorem na kolejną kadencję w Szkole Podstawowej im. Kornela Makuszyńskiego w Jaworniku została Anna Mirek. Natomiast zmiana nastąpiła tylko w Szkole Podstawowej im. 6 Pomorskiej Dywizji Powietrzno-Desantowej w Trzemeśni, gdzie funkcję dyrektora przejął Andrzej Jasek.
Andrzej Jasek, Szkoła Podstawowa w Trzemeśni
Kilka słów o sobie…
Urodziłem się 22 marca 1965 r. w Myślenicach, żonaty, ojciec dwóch synów. Czynny instruktor ZHP Hufca Myślenice, miłośnik turystyki górskiej i zapalony patriota ziemi myślenickiej. Całe życie związany jestem z pracą z młodzieżą. Jestem absolwentem Technikum Mechanicznego im. M. Reja w Myślenicach oraz Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Krakowie.
Od ilu lat na stanowisku dyrektora?
Od 1 września 1990 rozpocząłem pracę w Szkole Podstawowej w Drogini gdzie w kwietniu 1995 roku powierzono mi funkcję dyrektora. Po reformie z 1999 roku zostałem dyrektorem nowo powstałego Gimnazjum w Trzemeśni, a od początku bieżącego roku szkolnego pełniłem funkcję wicedyrektora Szkoły Podstawowej w Trzemeśni. Prowadzę zajęcia z fizyki, edukacji dla bezpieczeństwa, informatyki oraz zajęć technicznych.
Jakie plany na nową kadencję?
W czasie ostatnich sześciu miesięcy pracy w nowej ośmioletniej szkole podstawowej wraz z dyrektor Anną Skórą udało nam się skonsolidować grono pedagogiczne tak, by proces łączenia dwóch jednostek edukacyjnych przebiegał praktycznej bez większych problemów i nie był uciążliwy dla uczniów, rodziców oraz wszystkich pracowników szkoły.
Przed przystąpieniem do opracowania nowej koncepcji funkcjonowania szkoły, dokładnie przeanalizowałem, jakie zadania i wymagania stawia reforma ustroju oświaty w odniesieniu do nowej ośmioletniej szkoły podstawowej. Należy pamiętać, że wszystkie czynności realizowane w szkole są i powinny być ukierunkowane na wszechstronny rozwój ucznia, bo to uczeń jest podmiotem wszelkich działań i to dla uczniów zostały powołane szkoły. Wszyscy inni współuczestnicy procesu dydaktyczno - wychowawczego pełnią rolę podporządkowaną głównemu celowi - dobru dziecka.
Bardzo ważnymi elementami dydaktyki są umiejętności interdyscyplinarne oraz znajomość współczesnych narzędzi komunikacyjnych jak technologia informatyczna, czy Internet, dlatego uczniowie na każdym przedmiocie nauczania powinni mieć możliwość korzystania z informatycznych środków technicznych. Chcemy, aby do końca 2023 roku co najmniej 7 sal lekcyjnych było wyposażone w tablice interaktywne, a wszystkie sale w komputery ze stałym łączem. Planem na tę kadencję jest też poprawienie wyposażenia pracowni przedmiotowych. Między innymi do pracowni chemicznej chcemy zakupić i uruchomić dygestorium, by uczniowie mogli samodzielnie pod nadzorem nauczyciela przeprowadzać pokazy i doświadczenia chemiczne. Doposażenia wymaga też pracownia fizyczna i geograficzna, a zorganizować planujemy salę biologiczno - przyrodniczą z prawdziwego zdarzenia, wyposażoną w odpowiednie pomoce i tablicę interaktywną.
W obecnych czasach koniecznością staje się biegłość w posługiwaniu się przynajmniej jednym językiem zachodnioeuropejskim. Od przyszłego roku szkolnego wszyscy uczniowie klas VII i VIII będą uczyć się drugiego języka obcego - języka niemieckiego.
Aby stale podnosić poziom dydaktyki i wyrównać szanse edukacyjne uczniów planujemy w dalszym ciągu organizować zajęcia pozalekcyjne i koła przedmiotowe. Kolejnym pomysłem na poszerzenie formy pracy z uczniami poprzez wdrożenie przez szkołę i nauczycieli szkolenia e-learningowego, np. Moodle internetową platformę służącą do nauczania i uczenia się - system zarządzania treścią. Bardzo ważnym przedsięwzięciem jest ponadto rozpoczęcie budowy boiska wielofunkcyjnego i połączenie go z istniejącym już placem zabaw oraz siłownią plenerową. Inne wyzwania, to wykonanie nowego pokoju nauczycielskiego, wyremontowanie łazienek szkolnych i dostosowanie dla uczniów najmłodszych klas w byłej części gimnazjalnej. Dokończyć musimy także remont ogrodzenia i dachu na budynku szkoły. W celu poprawy komunikatywności z rodzicami oraz dostosować się do współczesnych wymogów należy wprowadzić w szkole dziennik elektroniczny.
Krzysztof Halek, Zespół Placówek Oświatowych w Borzęcie
Kilka słów o sobie…
Jestem absolwentem Akademii Pedagogicznej i Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie, magistrem pedagogiki, obecnie dyrektorem Zespołu Placówek Oświatowych w Borzęcie i nauczycielem informatyki. Od 2006 r. pełnię zaszczytną funkcję radnego Powiatu Myślenickiego, zasiadam m.in. w Komisji Edukacji, Kultury, Turystyki i Sportu. W latach 2006-2009 byłem członkiem Zarządu Powiatu Myślenickiego i od 2014 jestem nim do chwili obecnej. W latach 2009-2010 byłem wicestarostą Powiatu Myślenickiego. Prywatnie moja rodzina to wspaniała żona Agnieszka i dwóch synków: Karol oraz Wiktor.
Od ilu lat na stanowisku dyrektora?
Burmistrz Miasta i Gminy Myślenice z dniem 01.09.2013 r. powierzył mi stanowisko dyrektora w Zespole Placówek Oświatowych im. Stanisława Wyspiańskiego w Borzęcie, po wygranym konkursie.
Jakie plany na nową kadencję?
Zespół Placówek Oświatowych w Borzęcie przestał być jedynie miejscem przekazywania wiedzy, stał się elementem dynamicznie rozwijającego się rynku usług edukacyjnych oraz miejscem szeroko pojętej działalności kulturalnej, środowiskowej i gospodarczej.
Wszechstronny, harmonijny rozwój dziecka jest głównym celem pracy przedszkola oraz szkoły i wszystkie działania muszą służyć jego realizacji. Aby cel ten osiągnąć, konieczna jest zgodna i efektywna współpraca wszystkich nauczycieli, wychowawców, rodziców oraz instytucji wspomagających placówkę.
Pragnę aby szkoła był placówką o wysokiej jakości nauczania, miejscem wychowania i kształcenia, w którym dokonuje się wszechstronny - fizyczny, umysłowo - emocjonalny i duchowy rozwój dziecka, polem do kreowania postaw opartych na najcenniejszych wartościach. Celem moich przedsięwzięć jest nieustanne podnoszenie jakości funkcjonowania i organizacji placówki.
Moja koncepcja funkcjonowania i rozwoju placówki, którą zarządzam obejmuje kilka zagadnień. Z pewnością będzie to kształtowanie potencjału kadrowego, podnoszenie jakości i efektów kształcenia standardów nauczania i uczenia się.
Nauczyciel nie może być tylko wykonawcą realizującym odgórnie opracowany program, musi być osobą kreatywną, wspomagającą rozwój każdego dziecka, odpowiednio do jego potrzeb, możliwości, aspiracji. Atrakcyjny plan nauczania ma motywować uczniów do nauki, umożliwiać nauczycielom pracę nad różnymi obszarami aktywności i zdolności uczniów. Bardzo ważnymi elementami edukacji jest kształcenie językowe i informatyczne z wykorzystaniem dobrych i nowoczesnych programów i metod nauczania, przy nowoczesnej bazie dydaktycznej oraz wykwalifikowanej kadrze, którą już posiadamy. Zmotywuję nauczycieli do opracowywania scenariuszy lekcji z wykorzystaniem technik komputerowych, programów multimedialnych, zachęcę do dalszej realizacji projektów edukacyjnych w ramach programów: e-Twinning, iEARN, Comenius, wprowadzę elementy zajęć komputerowych w przedszkolu.
Będę w dalszym ciągu rozwijał pracę z uczniem zdolnym i wykazującym specyficzne trudności w uczeniu się. Z powodzeniem będę nadal kontynuował proces ewaluacji, który służy systematycznemu wyciąganiu wniosków z prowadzonych działań i wprowadzaniu ewentualnych zmian. Będę kładł nacisk na działania wychowawcze, profilaktyczne i opiekuńcze, kształtowanie pozytywnych cech charakterów, postaw patriotycznych i świadomości obywatelskiej. Podejmę działania służące wyeliminowaniu wszelkich form przemocy i agresji w oparciu o zasadę partnerstwa, czyniąc współtwórcami i współodpowiedzialnymi radę pedagogiczną, młodzież oraz rodziców. Chcę, aby wszyscy mieli świadomość, że jest to ich placówka, i że mogą mieć wpływ na jej działanie, wygląd i kształt.
W dalszym ciągu będę się troszczył o rozwój bazy dydaktycznej, materialnej i technicznej choć w tej materii bardzo wiele już ostało zrobione. Chciałbym w pierwszej kolejności przeprowadzić gruntowny remont kuchni oraz jadalni, a także wymienić ogrodzenie placówki i zagospodarować otoczenie Zespołu.
Będę w dalszym ciągu rozwijał relacje partnerskie pomiędzy zespołem, a społecznością lokalną - z rodzicami oraz z instytucjami wspierającymi edukację młodzieży w naszej gminie.
Wierzę, że Zespół nadal będzie placówką autonomiczną, efektywną w nauczaniu i wychowaniu, promującą zdrowie, rozwijającą i przygotowującą do życia, otwartą, demokratyczną, humanistyczną, twórczą, zaangażowaną w lokalność, współpracującą z podmiotami służącymi rozwojowi uczniów, szkołą z klimatem, zakorzenioną w tradycji i otwartą na nowoczesność - placówką z własnym obliczem, które przez ostatnie lata wspólnie wypracowaliśmy, wzorem do naśladowania dla innych oraz małą wizytówką Gminy Myślenice.
Anna Mirek, Szkoła Podstawowa w Jaworniku
Kilka słów o sobie…
Urodziłam się i mieszkam w Myślenicach, ale niemal cała moja kariera zawodowa związana jest ze szkołą w Jaworniku. To tu rozpoczęłam prace w 1988 r. jako nauczyciel biologii.
Od ilu lat na stanowisku dyrektora?
Od 1991 r. pełniłam funkcję dyrektora, następnie wicedyrektora i od roku 2009 dyrektora szkoły.
Jakie plany na nową kadencję?
Skupię się przede wszystkim na kontynuacji dotychczasowych działań takich jak między innymi podnoszenie jakości pracy naszej jednostki oświatowej, zapewnienie bezpieczeństwa uczniom i współpracy z lokalnym środowiskiem. Większy nacisk chciałabym położyć na edukację zdrowotną uczniów, profilaktykę, wychowanie młodych ludzi świadomych wartości życia i swojego w nim miejsca.