Podsumowanie innowacji pedagogicznej „Programowanie z klockami lego” w klasie 1 d

21 maja 2024 Wydanie 20/2024
Podsumowanie innowacji pedagogicznej „Programowanie 
z klockami lego” w klasie 1 d

W dzisiejszym szybko zmieniającym się świecie, gdzie technologia odgrywa coraz większą rolę, edukacja musi także ewoluować, aby sprostać wyzwaniom przyszłości. Jednym z obiecujących trendów jest wprowadzanie robotyki do klas pierwszych.

Przy użyciu klocków lego ta metoda nauczania nie tylko sprawia, że lekcje stają się bardziej interesujące dla uczniów, ale także rozwija kluczowe umiejętności. Robotyka łączy naukę, technologię, inżynierię i matematykę w praktyczne zastosowania. Dla dzieci nauka poprzez zabawę jest skutecznym sposobem przyswajania wiedzy. Dzięki interakcji z robotami, uczniowie nie tylko zdobywają wiedzę z nauk ścisłych, ale także rozwijają umiejętności interpersonalne, kreatywność i logiczne myślenie. Wprowadzenie robotyki do klas pierwszych przynosi wiele korzyści dla uczniów. Nauka podstawowych koncepcji programowania jest łatwa do zrozumienia nawet dla najmłodszych. Poprzez programowanie prostych ruchów robotów, dzieci uczą się sekwencji i pętli. Praca z robotami rozwija także umiejętności rozwiązywania problemów i kreatywnego myślenia. Eksperymentowanie i próbowanie różnych rozwiązań pomaga dzieciom osiągnąć zamierzone cele. Współpraca jest kluczowa w projektach związanych z robotyką, dlatego uczniowie uczą się komunikacji, współpracy i pracy zespołowej. Dodatkowo, testowanie różnych rozwiązań uczy ich cierpliwości, wytrwałości i samodyscypliny. Klasa 1D ze Szkoły Podstawowej nr 2 w Myślenicach zakończyła swoją przygodę z robotyką i programowaniem. Bawili się doskonale, tworząc różnorodne projekty i roboty. Wszyscy uczestnicy otrzymali pamiątkowe dyplomy za zaangażowanie i kreatywność.

Oprac. Karolina Korneszczuk-Podoba