Uczniowie poznają wartość wody

Uczniowie poznają wartość wody

Pod koniec października uczniowie klas IV ze szkół w Jaworniku, Polanki i Bęczarki uczestniczyli w warsztatach ekologicznych pt. „Woda w przyrodzie – 2024”, organizowanych przez Miejski Zakład Wodociągów i Kanalizacji w Myślenicach. Warsztaty miały na celu podniesienie świadomości ekologicznej wśród dzieci i rozwój ich wiedzy o ochronie środowiska, zwłaszcza w kontekście zasobów wodnych, które pełnią kluczową rolę w życiu każdego człowieka oraz w ekosystemie.

W trakcie zajęć dzieci poznały szczegółowo jak cennym zasobem jest woda oraz jaką kluczową rolę odgrywa w przyrodzie. Dowiedziały się, dlaczego konieczne jest jej oszczędzanie i jakie codzienne działania mogą przyczynić się do zmniejszenia jej zużycia. Uczniowie mogli prześledzić cały proces, jaki woda przechodzi, zanim trafi do naszych domowych kranów - od zbiorników wodnych, przez skomplikowane procesy oczyszczania i uzdatniania, aż po końcowe dostarczenie jej do sieci wodociągowej. Taka wiedza pozwala im lepiej zrozumieć, jak ważne jest dbanie o wodne zasoby.

Warsztaty obfitowały w różnorodne, interaktywne zadania, które wymagały nie tylko wiedzy, ale i współpracy w grupie. Quizy, zadania zespołowe i trzyetapowy konkurs pozwalały dzieciom przyswajać wiedzę w ciekawy, angażujący sposób. Każdy etap rywalizacji wzbudzał wiele emocji, a uczniowie z zapałem dążyli do zdobycia jak największej liczby punktów. Najlepsi z nich otrzymali atrakcyjne nagrody oraz upominki, które były dodatkową motywacją do zaangażowania.

Dzieci aktywnie uczestniczyły w warsztatach, chętnie dzieląc się swoimi spostrzeżeniami i zadawali liczne pytania. Uczniowie wykazali się dużą wiedzą i ciekawością, a także umiejętnością współpracy i słuchania. Warsztaty były nie tylko doskonałą okazją do nauki, ale także okazją do integracji i budowania postaw odpowiedzialności za środowisko naturalne.

Warsztaty „Woda w przyrodzie – 2024” na długo pozostaną w pamięci uczniów, wzbogacając ich wiedzę i kształtując proekologiczne postawy, które z pewnością przełożą się na ich codzienne życie i przyszłe działania.

 

Karolina Korneszczuk-Podoba Karolina Korneszczuk-Podoba Autor artykułu

Studiowała resocjalizację na Wyższej Szkole Filozoficzno-Pedagogicznej Ignatianum. Jej największą życiową pasja jest praca, nie wyobraża sobie bezczynności, dlatego często robi wiele rzeczy na raz i z reguły jej się to udaje