Uzdrawiając(y) krajobraz powiatu myślenickiego

Uzdrawiając(y) krajobraz powiatu myślenickiego

Coraz większe znaczenie zaczęto przypisywać roli przyrody w codziennym życiu człowieka. Aby zgłębić ten temat, uczniowie klasy 8a z „ Dwójki” zaangażowali się w realizację projektu „Uzdrawiając(y) krajobraz powiatu myślenickiego”. Inspiracją dla tego przedsięwzięcia był Międzynarodowy Dzień Krajobrazu, który w tym roku przypadał na koniec października i odbywał się właśnie pod hasłem „Uzdrawiając(y) krajobraz”.

Uczniowie poświęcili się różnorodnym działaniom, których celem było promowanie przyrody powiatu myślenickiego. W ramach projektu wykonali liczne fotografie, starając się uchwycić piękno lokalnych krajobrazów. W sesje fotograficzne zaangażowała się cała klasa, wybierając najpiękniejsze i najcenniejsze przyrodniczo miejsca w regionie. Uczniowie nie poprzestali jednak na robieniu zdjęć – przygotowali również prezentacje multimedialne, plakaty, a także malowali pejzaże, które przedstawiały ich artystyczną wizję uzdrawiania krajobrazu. Pisali wiersze inspirowane pięknem natury, a także wzięli udział w klasowej debacie poświęconej problematyce ochrony i odnowy lokalnego środowiska przyrodniczego.

Dodatkowym elementem projektu był weekendowy challenge „relaks w trybie offline”, który polegał na spędzeniu dnia lub jego części bez korzystania z internetu. Wyzwanie miało na celu zachęcenie uczniów do aktywnego wypoczynku na łonie natury. Taki rodzaj relaksu okazał się doskonałą okazją do odpoczynku od codziennych technologicznych rozrywek i ponownego nawiązania kontaktu z przyrodą.

Zwieńczeniem całego projektu była wystawa zorganizowana na szkolnym holu, gdzie zaprezentowano efekty wszystkich działań uczniów – fotografie, plakaty, wiersze i inne prace artystyczne. Ekspozycja była okazją do podzielenia się efektami pracy z całą szkolną społecznością i cieszyła się dużym zainteresowaniem.

Interdyscyplinarny charakter projektu pozwolił uczniom na rozwinięcie umiejętności pracy zespołowej, kreatywności, odpowiedzialności oraz planowania i organizacji.

Projekt przypomniał uczniom, że poza dynamicznie rozwijającą się technologią istnieje świat pełen żywych zwierząt, roślin i pięknych krajobrazów, które również wymagają troski i uwagi człowieka. Docenienie i ochrona przyrody to nie tylko wyraz troski o własne zdrowie fizyczne i psychiczne, ale także o przyszły stan naszego otoczenia.

 

Karolina Korneszczuk-Podoba Karolina Korneszczuk-Podoba Autor artykułu

Studiowała resocjalizację na Wyższej Szkole Filozoficzno-Pedagogicznej Ignatianum. Jej największą życiową pasja jest praca, nie wyobraża sobie bezczynności, dlatego często robi wiele rzeczy na raz i z reguły jej się to udaje